Ple municipal 26/09/2014

MOCIÓ PER L’HABILITACIÓ D’UNA ZONA EXCLUSIVA PER A AMBULÀNCIES AL nou hospital

El nou Hospital Universitari Sant Joan de Reus estàubicat el seu accés principal a lavinguda Doctor Josep Laporte. Al final de lavinguda i sortint de la rotonda sobren dos vials. El primer, per als vehicles i turismes que circulen direccióa lAvinguda de la Universitat i un segon, que dóna accés a la porta principal del centre Hospitalari. Aquest darrer estàhabilitat per ús exclusiu d'autobusos i taxis; per un altre banda existeix una zona de càrrega i descàrrega l'avinguda de la Universitat amb una estada màxima de 20 minuts per a ambulàncies i transport sanitari.

És justament davant la porta de l’Hospital Sant Joan de Reus que els taxis han de compartir el mateix espai del vial habilitat pels taxis amb les ambulàncies, donat que en una majoria de casos aquestes opten per realitzar la càrrega o descàrrega de pacients, provocant en ocasions col·lapses puntuals que al final, perjudiquen als clients i usuaris dels mateixos transports que es dirigeixen a l'hospital per fer-se alguna prova mèdica o realitzar alguna visita.

Aquesta situacióve donada principalment perquèla zona habilitada per les ambulàncies a l'entrada de l'hospital a l'avinguda de la Universitat, obliga als pacients a travessar pràcticament tot el passadís central de l'hospital, degut a que la majoria de consultes o serveis de rehabilitacióes troben a l'altre extrem del mateix.

El nostre grup municipal ha rebut diverses queixes i suggeriments dels conductors dels taxis i les ambulàncies per tal de poder habilitar dos espais independents a l'entrada de l'avinguda Josep Laporte, que evitarien generar col·lapses i millorarien la circulaciódel vial, facilitant l’accés dels usuaris de l’hospital.   

Després d’haver analitzat aquesta situacióhem arribat a la conclusióque les ambulàncies que circulen per aquest vial no són considerats casos d’urgències, més aviat és pel transport d’usuaris. I els taxis són els vehicles que, tot i ser tambéun servei de transport d’usuaris, necessiten l'espai físic i exclusiu que existeix actualment, el qual permet recollir als seus clients sense cap tipus de impediment.

Per tots aquest motius el grup municipal Ara Reus proposa adoptar el següent acord:

1.- Que lAjuntament de Reus pugui iniciar un estudi daccessibilitat i mobilitat de lHospital Universitari Sant Joan de Reus alavinguda Doctor Josep Laporte amb la finalitat d'habilitar en un termini raonable de temps, una zona exclusiva de càrrega, descàrrega i estacionament  per a les ambulàncies.


{/slider
MOCIÓ PER ERADICAR LA PRESÈNCIA DE GRUPS ORGANITZATS QUE S’INSTAL·LEN A LES DEIXALLERIES

En el darrers mesos han augmentat el nombre de denúncies i queixes de diferents ciutadans sobre l’increment de clans familiars que fan guàrdia a la porta de les deixalleries de Reus a l'espera que arribin els usuaris per dipositar els seus electrodomèstics en desús, aparells electrònics, equips informàtics, diversos estris metàl·lics, alguns mobles...  L'objectiu és evitar que tot aquest material acabi entrant a les instal·lacions municipals i que aquests clans puguin comercialitzar-los en altres mercats.

El pitjor del cas és que aquesta 'invitació' a que els donin els electrodomèstics i/o altres utensilis no sempre es porta a terme des una forma pacífica, sinó que les intimidacions, insults i amenaces estarien a l'ordre del dia.

Aquestes famílies fan guàrdia des de bon matí i arriben a bloquejar les entrades de les deixalleries amb les furgonetes on van dipositant la mercaderia que saquegen dels cotxes dels usuaris. 

Encara que en les deixalleries municipals es poden dipositar diferents tipus de residus, aquests clans familiars es fixen majoritàriament en televisors, microones, neveres o qualsevol electrodomèstic, a més d'objectes metàl·lics.

Des d’Ara Reus ens hem reunit amb les diverses parts afectades, i fins i tot s’han detectat algunes intimidacions als treballadors de les deixalleries mòbils que s’ubiquen a la ciutat. Aquestes males pràctiques, segons hem pogut saber, no només provenen de famílies de Reus, si no també d’altres famílies provinents d’altres localitats.

Tenint en compte que el usuaris de les deixalleries fixes i/o mòbils, així com els treballadors de les mateixes no han de patir ni rebre cap mena d’intimidació o amenaça, el grup municipal Ara Reus proposa adoptar els següents acords:

1.- Que l’Ajuntament de Reus adopti les mesures necessàries en matèria de seguretat amb la finalitat d’eradicar els casos d’amenaces o intimidacions en les deixalleries de la nostra ciutat.


{/slider
PREGUNTA EN RELACIÓ ALS CONTROLS DE VELOCITAT

En els darrers dies hem vist com s'han incrementat els controls de velocitat que la guàrdia urbana de Reus a la nostra ciutat, sobretot en els accessos a la ciutat.

La sensació de control i d’afany recaptatori que han tingut els veïns i usuaris de les vies d’accés a la ciutat és tant que fins i tot, Alcaldes dels pobles veïns s’han manifestat en contra de l’excessiva presència de radars mòbils a les vies del nostre municipi.

Tot i que des d’Ara Reus som coneixedors que bona part dels controls es fan com a mesura de prevenció i tenint en compte que defensem la conducció responsable,  el grup municipal Ara Reus fa les següents preguntes:

1.- Quants controls de velocitat s’han dut a terme en el nostre municipi durant el 2014?

2.- Comparació d’aquests controls de velocitat amb els exercicis anteriors 2013 - 2012?

3.- Quantes sancions s’han emès per infraccions de velocitat durant el 2014?

4.- Comparació de les sancions emeses per infraccions de velocitat dels exercicis anteriors 2013 - 2012?


{/slider

PREC PERQUÈ REUS SIGUI CANDIDATA AL PROGRAMA EUROPEU ZEEUS

La Unió Europea ha iniciat el projecte ZeEUS, un projecte que s’emmarca dintre 7è Programa Marc de la Comissió Europea que agrupa totes les iniciatives comunitàries relatives a la investigació sota un mateix sostre i persegueix demostrar la viabilitat econòmica, ambiental i social dels autobusos elèctrics urbans en 8 ciutats europees.

Des d’Ara Reus ens hem posat en contacte amb Brussel·les per informar-nos del projecte i com la nostra ciutat en podria treure profit d’aquest programa subvencionat.

El projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) compta amb la participació de 40 socis europeus, un pressupost de 22,2 milions d'euros i 3 anys i mig de durada.

Fa poques setmanes que s'ha incorporat al servei de bus de TMB de Barcelona el primer dels dos autobusos elèctrics d'última generació i2e, d'Irizar, que faran proves de llarga durada en el marc del projecte europeu ZeUS de promoció del transport elèctric urbà, finançat per la Unió Europea.

L'i2e és un autobús estàndard, de 12 metres de longitud, fabricat per l'empresa Irizar al País Basc i amb capacitat per a 76 passatgers. Es tracta d'un dels primers autobusos 100% elèctrics de fabricació europea. Està propulsat per un motor de 230 kw alimentat per bateries de sodi-níquel que, junt amb els ultracondensadors, li donen una autonomia d'entre 200 i 250 quilòmetres, segons les condicions d'operació. Les bateries es carreguen durant la nit a la cotxera del Triangle, i a més poden emmagatzemar l'energia recuperada de les frenades durant la circulació.

El cotxe incorpora totes les prestacions habituals d'accessibilitat i confort, així com algunes innovacions, com ara la ubicació i delimitació dels dos espais per a cadires de rodes, els climatitzadors diferenciats per al passatge i el conductor, i les càmeres de supervisió de maniobra de retrocés i de les portes de sortida.

Tot i que la designació de les ciutats ja està tancada, resta oberta la convocatòria per a ciutats que estiguin interessades en monitoritzar i realitzar el seguiment de la rendibilitat d’aquests autobusos elèctrics, híbrids i/o de bateries. Aquestes trobades es convocaran cada 6 mesos i els assistents participaran de fòrums de discussió que serviran per desenvolupar i contribuir en el full de ruta d’aquests autobusos elèctrics.

Tenint en compte que Reus és una ciutat que hauria d’apostar en un període curt – mig en la integració progressiva de vehicles elèctrics a la seva flota de autobusos urbans, Ara Reus fa el següent prec:   

 

1.- Que l’Ajuntament de Reus es presenti la sol·licitud per la monitorització i el seguiment del programa ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System)


{/slider

PREGUNTA EN RELACIÓ A L’ADJUDICACIÓ DE L’ESPAI DE RESTAURACIÓ DE LA CAPSA GAUDÍ

L’Ajuntament de Reus, a través de la societat municipal Gestió Urbanística Pública (GUPSA), ha convocat fins a tres ocasions el concurs per adjudicar l’explotació de l’espai de restauració del Gaudí Centre.

En cap dels tres concursos s’hi ha presentat cap oferta per l’explotació del mateix i des del passat mes de juny, ni el nostre representant en el Consell d’Administració, ni com a grup municipal; hem tingut cap més noticia del procés que s’està duent a terme. S’ha de recordar que el primer concurs es demanaven 72.000 euros de lloguer i 120.000 de fiança; en el segon, 59.000 € de lloguer i 59.000 € de fiança; i en el tercer 36.000 euros de lloguer i 36.000 € de fiança.

Una vegada més, hem comprovat com aquest govern no ha sabut fixar el preu de mercat, ni les condicions ideals que permetessin l’adjudicació d’un dels punts de restauració ubicats en l’epicentre de la ciutat i que pot oferir una major oferta de restauració a la zona centre de Reus.

Tenint en compte que no hem rebut cap més informació sobre aquest assumpte, Ara Reus fa les següents preguntes:

1.- En quin estat es troba el procés d’adjudicació per l’explotació de l’espai de restauració del Gaudí Centre?

2.- S’han mantingut reunions amb empreses i/o autònoms que estiguin interessats en iniciar l’activitat empresarial del restaurant?


{/slider

PREGUNTA EN RELACIÓ ALS DEUTES DE LA GENERALITAT AMB L’AJUNTAMENT DE REUS

Els problemes d’endeutament entre la Generalitat i l’Ajuntament de Reus han estat constants durant tota la legislatura i l’Alcalde de Reus, Sr. Carles Pellicer, ha explicat en diverses ocasions  el greus problemes de liquiditat que pateix el nostre consistori.

Cal recordar que l’any passat els pagament es van endarrerir moltíssim i van provocar algunes situacions de tensió de tresoreria que es van haver de suportar directament des del consistori. Aleshores es va arribar al compromís d’analitzar quins havien de ser el mecanismes a implantar perquè no es tornin a acumular quantitats que acabin ofegant la tresoreria de l'Ajuntament de Reus, així com d'altres administracions locals catalanes.

Atès el desconeixement per la manca d’informació de la situació actual per part del nostre partit el Grup Municipal Ara Reus formula les següents preguntes:

1.- Quina és la quantia total que té endeutada la Generalitat de Catalunya amb l’Ajuntament de Reus?

2.- En cas que existeixi un endeutament, per quins conceptes? 


{/slider