La Junta Electoral obliga a retirar les pancartes propagandístiques a CIU

Els serveis jurídics d’Ara Reus van registrar la denuncia contra el partit de CIU per una clara la vulneració a la prohibició de realitzar publicitat electoral abans del dia 8 maig.

Jordi Cervera ha fet una valoració positiva i li recorda a l’Alcalde Pellicer que no es pot jugar fora de la normativa legal.

La Llei electoral

Aquestes pancartes quedaven totalment prohibides per l’article 53.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General atès que des de la data de publicació de la convocatòria d'un procés electoral en el corresponent butlletí oficial fins al inici de la campanya (8 de maig de 2015) queda prohibida la difusió de publicitat o propaganda electoral mitjançant cartells, suports comercials o insercions en premsa, ràdio o altres mitjans digitals, sense que aquestes actuacions puguin justificar per l'exercici de les funcions constitucionalment reconegudes als partits, federacions i coalicions.

En conseqüència, durant el referit període, les formacions polítiques i les candidatures no podran contractar directament ni a través de tercer, espais, suports o llocs per a la difusió de publicitat o propaganda electoral, ja es realitzi en llocs, públics (jardins, places, parcs, etc.), ja en suports comercials de qualsevol tipus, siguin tanques, mobles urbans per a la presentació d'informació («mupis»), objectes publicitaris il·luminats («opis»), cabines, mitjans de transport o similars.

Així mateix la denuncia també recull fotografies de la nova oficina de campanya que el partit de Carles Pellicer ha obert en el carrer Monterols de Reus, i on també es mostra el logo del partit i s’estaria incorrent en un frau a llei.

{youtube}rPG7ggN9R0o{/youtube}