La campanya “I tu, per què recicles?” arriba als centres escolars

Daniel Rubio Medi Ambient Campanya I tu per què reciles Jo GrocLa campanya “I tu, per què recicles?”, orientada a sensibilitzar la ciutadania per fomentar i millorar la recollida selectiva a la ciutat, porta a terme aquesta setmana del 20 al 25 de març diferents accions als centres educatius de primària per conscienciar sobre la necessitat de reciclar les deixalles, especialment els envasos. Aquesta campanya vol evidenciar que reciclar suposa un benefici compartit amb el lema “Reus recicla per a projectes socials” i relaciona cadascuna de les fraccions de la recollida selectiva (envasos, paper i cartró, orgànica i vidre) a un projecte social.

Aquest dimarts la campanya ha arribat a l’Escola Isabel Besora, el primer centre on es promouen activitats per fer créixer la implicació dels infants i les seves famílies en la separació correcta dels residus. En el cas dels envasos la campanya proposa el lema #Jogroc i afavorir que es destinin els recursos generats a projectes eduactius i als centres escolars. Aquesta setmana de campanya a les escoles culminarà amb una jornada d’activitats al carrer aquest dissabte 25 de març a la plaça d’Enric Yzaguirre, amb la pintada d'un mural durant tot el matí i un berenar i festa a les 17:00 h.

El regidor de Medi Ambient i Ocupació Daniel Rubio, el regidor de Via Pública Hipòlit Monseny i la regidora d'Ensenyament i Política Lingüística han presentat la campanya al director del centre Eduard Ferran i a un grup d'alumnes i mestres de 3r de primària. Durant la presentació els nens i nenes han pogut fer preguntes sobre el funcionament del reciclatge i els regidors han explicat com s'utilitzaran els recursos que es generin amb la recollida selectiva dels envasos.

La campanya
Les regidories de Medi Ambient i Via Pública de l’Ajuntament de Reus, amb el suport de les empreses Ecoembes, Ecovidrio i l’Agència de Residus de Catalunya, impulsen una campanya de sensibilització “I tu, per què recicles?”, orientada a incrementar els índexs de recollida selectiva de residus a la ciutat de Reus. La novetat d’aquesta campanya és que l’Ajuntament de Reus destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment de la recollida selectiva a projectes i activitats relacionats amb la cultura (fracció de paper), l’educació (fracció d’envasos), l’aprofitament alimentari i la lluita contra la pobresa (fracció de vidre) i l’art (fracció orgànica).

L’objectiu global de la campanya és assolir un índex de recollida selectiva de prop del 22% (actualment la xifra és del 19,8%) pel que fa a la suma de les quatre fraccions que es recullen al carrer. Per aquest motiu es pretén mobilitzar la ciutadania fent-la conscient que la seva col·laboració en la recollida selectiva i el consegüent creixement en els índexs de recollida suposaran la disponibilitat dels recursos econòmics generats per a projectes socials i culturals. Es tracta de generar, a més del benefici inherent pel medi ambient, un benefici per al conjunt de la societat.

Quatre jornades d’activitats de carrer
Des de la campanya @ReusRecicla s’animarà a implicar-se en fer créixer les quantitats de residus recollits en les diferents fraccions existents. D’aquesta manera, es proposen els següents eixos de participació a la ciutadania, que culminaran en quatre jornades d’activitats al carrer (una per a cada fracció):

  • #jogroc. “Per una ciutat amb educació”. L’Ajuntament destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment en la recollida selectiva dels envasos a finançar noves activitats i recursos educatius per a les escoles de la ciutat. Es preveu que del 20 al 25 de març es portin a terme diferents actes de divulgació dins aquest àmbit i el dia 25 de març es faran activitats de carrer, en concret a la plaça d'Enric Yzaguirre.
  • #joblau. “Per una ciutat amb cultura”. L’Ajuntament destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment en la recollida selectiva del paper i cartró a un projecte cultural per traslladar la lectura i l’activitat de les biblioteques a les places i els barris de la ciutat. Accions del 18 al 22 d’abril i jornada d’activitats al carrer el dia 22.
  • #jomarro. “Per una ciutat amb art”. L’Ajuntament destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment de la recollida selectiva de la fracció orgànica a un projecte d’art urbà i recuperació d’espais públics impulsat per col·lectius de joves i artistes urbans. Accions del 15 al 20 de maig i jornada d’activitats de carrer el 20 de maig.
  • #joverd. “Per una ciutat compromesa”. L’Ajuntament destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment en la recollida selectiva del vidre a un projecte social per l’aprofitament alimentari i la lluita contra la pobresa. Accions del 29 de maig al 3 de juny i jornada d’activitats de carrer el 3 d’abril.

Cada un d’aquests quatre eixos tindrà accions de dinamització de públics específiques distribuïdes per la ciutat, amb un web de la campanya que permetrà disposar d’una plataforma de seguiment i d’assoliment d’objectius.

Enllaços Relacionats:

Web de la campanya