El comerç de Reus s’uneix davant la imminent arribada del nou centre comercial

 

Foto Conferencia Comerç ESCODI 02Ara Reus va organitzar la conferència sectorial Els reptes del comerç de Reus, Present i Futur

 

Ahir la sala de conferències de la Cambra de Comerç de Reus es va omplir de gom a gom per escoltar a la Directora de l’Escola de Comerç i Distribució, Núria Beltran, qui va exposar noves fórmules i eines de dinamització comercial a les associacions de botiguers de la ciutat i al teixit associatiu que van assistir-hi.

 

El portaveu d’Ara Reus va ser l’encarregat de presentar la conferència davant d’un centenar d’assistents. Cervera va destacar la importància del comerç de Reus i l’impacte econòmic que aquest genera a la capital de Baix Camp.

Segons dades idescat el comerç de Reus genera 388 milions d’euros  de valor afegit el que representat prop d’un 30% del PIB de la ciutat. A més Cervera va destacar que prop de 3000 persones treballen de forma directa en establiments comercials de Reus. S’imaginen un ERO de 3000 persones a una multinacional el desastre econòmic, social i la repercussió mediàtica que genera? Doncs no entenem perquè el govern de Reus no dóna més suport i promou més el comerç de Reus., va exposar Cervera a l’auditori de la Cambra.   

La ponència va girar en torn al paper de les Associacions de comerciants de Reus avui, els factors d’atracció als centres comercials urbans, quines són les formules que s’utilitzen a nivel nacional i internacional per dinamitzar el espais comercials urbans – BID – els possibles efectes de la imminent obertura del centre comercial de Metrovacesa i com conviurà amb el comerç existent i com generar esdeveniments, turisme, generació de tràfic en les àrees comercials de la ciutat. Beltran, com a Directora d’ESCODI, i amb l’experiència que té en matèria de comerç va aportar claus i possibles sortides davant la propera obertura, prevista pel novembre, del futur centre comercial que anirà ubicat a l’Avinguda Sant Jordi.

Núria Beltran va tenir un moment per fer una petita estirada d’orelles als encarregats de promoure el comerç des de l’Ajuntament. Va mostrar la imatge dels 12 imprescindibles de Reus extreta del web de l’ajuntament de Reus. En cap punt es fa referència al comerç de Reus, quan Reus és una ciutat purament comercial. No entenc com es que en el web de l’ajuntament no es dóna prioritat al vostre sector, va afirmar de forma sorpresa la Directora d’ESCODI.

Consells com escenifiqueu i mostreu tot allò que us fan diferents, oferir solucions i posar-ho fàcil, busquem camins de diferenciació si no volem competir en preu, fem del treball un espai on els treballadors es sentin còmodes, genereu emocions en el moments de les compres, segmenteu el vostre públic/client o que les associacions treballin unides, pensin en gran i amb seny van ser algunes de les píndoles formatives que els assistents van poder recollir de la conferenciant.

La Fira Centre Comercial

Sobre l’obertura de La Fira Centre Comercial, apuntava Núria Beltran, segur que genera nervis i inquietud però us animo a seguir treballant – abans, durant i després – de l’obertura del centre comercial. No us preocupeu per l’efecte crida del primer moment, és lògic.  Després arribarà el moment que la gent torni al comerç més proper i aquí és on us heu de diferenciar. Beltran va explicar casos com Mataró, Sant Andreu, Terrassa on s’hna obert centres comercials i el centre ciutat s’ha hagut de reinventar, generalment amb èxit, per poder sobreviure i conviure amb els nous espais comercials.