Ara Reus demana una rebaixa del 2% en l’impost de vehicles i que no s’apliquin recàrrecs per les demores de pagaments en famílies en risc d’exclusió social

 

 

Foto RP Ordenances Llums Nadal webJordi Cervera ha presentat en roda de premsa a la plaça del Prim de Reus les esmenes a les ordenances que presentarà el seu partit demà en sessió plenària, així com les propostes i mocions a debatre.

Ara Reus, sent responsable del seu vot i de la situació econòmica que travessa la ciutat, demanarà que el govern rebaixi en un 2% la  Balança Fiscal nº 4 en relació als vehicles de tracció mecànica. Aquesta proposta provocaria un impacte de 120.000 euros d’estalvi a totes les persones que disposen de vehicle.

En aquesta mateixa línia d’estalvi al ciutadà el partit municipalista insta al govern de CIU i PP  que modifiquin l’actual ordenança fiscal número 9 per tal de suprimir la duplicitat de la taxa de recollida d’escombraries a totes aquelles vivendes familiars, unifamiliars particulars que disposen d’un garatge en la seva vivenda inclòs en la mateixa referència cadastral. Jordi Cervera ha recordat que l’Ajuntament s’ha oposat a aquesta modificació, tot i que hi ha una sentencia del contenciós administratiu que va fallar en contra de l’Ajuntament. 

En matèria de balances Fiscals Ara Reus instarà també a que  l'Ajuntament de Reus no apliqui els recàrrecs per les demores dels pagaments de les taxes municipals sempre que hi hagi una justificació de situació de desocupació laboral i/o que la situació familiar sigui de precarietat i risc d’exclusió social.

 

MOCIONS

Acostant-nos a la campanya de Nadal ens trobem cada any amb la problemàtica en la gestió, lloguer i instal·lació de les llums de Nadal en el centre de Reus. Des del comerç de la ciutat s’ha demanat reiteradament trobar noves fórmules de gestió en l’adjudicació de l’empresa instal·ladora de l’enllumenat, la renovació dels motius nadalencs o la forma de recaptació econòmica en que es designen els responsables de carrers per recollir el diners dels comerços.

Sense anar més lluny, l’any passat diferents carrers del centre de la ciutat no van tenir decoració lluminosa. Més enllà de no posar-se d'acord a l'hora de pagar, els comerciants també es mostren crítics amb el sistema instaurat des dels seus inicis. Aquest obliga al representant del carrer anar botiga per botiga per cobrar l'import de la il·luminació. Això es tradueix en pèrdua de temps, discrepàncies, i en alguna ocasió, a haver de avançar ells mateixos els diners.

Segons ha pogut el nostre grup municipal el pressupost per l’enllumenat de Nadal és d’uns 40.000 euros. D’aquesta partida l’Ajuntament de Reus cobreix un 20% de l’import total, mentre que el 80% del cost del lloguer i instal·lació dels motius decoratius l’assumeixen els botiguers.

Sorprenentment, tot i que el botiguers es fan càrrec del 80 % de l’import total del carrers enllumenats no són ells qui poden decidir el catàleg de l’enllumenat, ja que és l’Ajuntament que decideix de forma unilateral i sense consultar-ho amb els botiguers quins són els millors motius per a cada carrer.

És per aquest motiu que Ara Reus demanarà que l’Ajuntament de Reus acordi amb els agents comerciants de la ciutat el nou model de cobrament i gestió on es convoqui mitjançant licitació pública amb procediment obert i amb varis criteris per a la seva adjudicació d’un contracte de subministrament en règim d’arrendament de l’enllumenat per a les Festes de Nadal.

En aquesta mateixa línia i en forma de moció, Ara Reus també aposta per la creació i convocatòria d’un concurs públic per a l’enllumenat de Nadal 2015. A aquest concurs es podrien presentar estudiants i professionals, novells i experimentats, del camp del disseny i de les indústries creatives, per a fer arribar les seves propostes d’enllumenat nadalenc en els trams designats de les vies de Reus.

El Concurs hauria de tenir uns objectius molt clars com són fomentar un enllumenat nadalenc proper i identificat amb la ciutat de Reus, aconseguir una decoració nadalenca atractiva i alineada amb els atributs de la ciutat, fomentar els sectors professionals del camp del disseny i les indústries creatives, dinamitzar el comerç situat en aquests dos carrers de ciutat i incorporar un nou element d’innovació i atractiu a la propera campanya nadalenca.

L’objecte final és que els ciutadans i els botiguers puguin fer una selecció entre les diferents propostes presentades que serien les escollides per a las següent campanya nadalenca.