Utilitzem cookies pròpies i de tercers i altres tecnologies per emmagatzemar i administrar les preferències de l'Usuari, habilitar contingut recol·lectar dades analítiques i d'ús, així com per a garantir el correcte funcionament d'aquesta web. Si continueu navegant per aquesta web, estarà acceptant seva instal·lació en els termes indicats a la nostra Política de Cookies. Més informació

Actualitat. Notícies

SETEMBRE
2020

Des de la Regidoria de Medi Ambient s'instal·larà nous punts de càrrega per a cotxes elèctrics a Reus

CATEGORIA

Les estacions de càrrega per a cotxes elèctrics de Reus superen els 10.000 usos

Entre el 2014 i el 2019, els endolls municipals han multiplicat els serveis per 30 i l’Ajuntament n’instal·larà de nous l’any vinent.

Les 14 estacions municipals de recàrrega de vehicles elèctrics amb què compta la ciutat van assolir, l’any passat, un total de 10.253 usos. La xifra és més de 30 vegades superior a la que es va registrar al 2014, quan van produir-se només 317 càrregues, coincidint amb l’entrada en funcionament d’un servei que «s’ha anat consolidant», tal com valora el regidor de Medi Ambient, Dani Rubio. 

En el marc del Pla de Mobilitat Elèctrica, l’Ajuntament de Reus instal·larà, de cara al 2021, nous punts on endollar-se. Tot i que les ubicacions encara s’estan estudiant, Rubio avança que probablement es doni prioritat «al campus Bellissens de la URV o al polígon AgroReus». De fet, en un primer moment, el document assenyalava també com a indrets susceptibles de sumar-se al mapa del vehicle elèctric l’Hospital Sant Joan i l’estació de bus. Alguna ubicació que inicialment es contemplava, com ara l’Estadi Municipal, s’ha descartat momentàniament donada l’aturada de l’activitat. 

En l’actualitat, Reus disposa de 32 places municipals on recarregar el cotxe o la moto. Totes elles eren gratuïtes fins aquest estiu, quan s’ha començat a cobrar exclusivament per l’ús de les dues estacions ràpides: la de la plaça de la Llibertat i la de l’àrea blava de la Riera Miró. Aquestes dues, doncs, fan servir el sistema de targeta que s’empra habitualment en les recàrregues.   «Les ciutats s’han de transformar per tal que el vianant sigui l’agent principal», apunta Rubio, que detalla que «afrontem el repte de la bici i el del transport públic però, si ens hem de focalitzar en mobilitat privada o particular, el vehicle elèctric és l’aposta perquè comporta una reducció de la contaminació en el dia a dia». «Mentre el cotxe està funcionant, les emissions de CO2 són zero i tampoc no té un impacte en el soroll, fent que sigui una ciutat més neta i que estigui lliure de fins», afegeix. El regidor de recorda que «en els últims anys, aquest àmbit ha crescut moltíssim i n’hem parlat molt» i detalla que «la transformació està anant cap aquí i posar-nos d’esquena a aquest procés seria completament estèril».

Tantes com benzineres
Rubio assegura que, en aquests moments, «tenim pràcticament la mateixa quantitat de benzineres a la ciutat que punts de recàrrega per a vehicles elèctrics», cosa que resulta «molt positiva». De les 14 estacions municipals que hi ha a Reus, vuit estan col·locades a aparcaments municipals i altres sis es troben a la via pública. En detall, els 32 punts municipals on es pot recarregar el vehicle es reparteixen entre la plaça de l’estació –dues places–, el Pavelló Olímpic –dues places–, el carrer de l’Argentera –dues places, una de cotxe i una de moto–, la plaça de la Llibertat –dues places–, la zona blava de la Riera Miró –dues places–, l’edifici del Tecnoparc –dues places–; i els pàrquings del Baluard –dues places–, el Carrilet –dues places–, la Llibertat –quatre places–, La Fira Centre Comercial i altres. L’Ajuntament també fomenta l’ús dels elèctrics entre el seu personal amb una flota de 10 vehicles, que actualment, a causa de les mesures establertes per la covid, s’ha decidit no ampliar i limitar l’ús compartit. 


Com col·laborar amb AraCatalunya?